Bauturile carbogazoase: 15 motive pentru a renunta la ele

Generalitati

Bauturile carbogazoase: 15 motive pentru a renunta la ele

Bauturile carbogazoase sunt preferatele societatii din sec. 21, in fiecare an consumandu-se tone de astfel de lichide. Bauturile carbogazoase sunt non-alcoolice, fiind preparate din apa, cafeina si un agent aromatizat. Exista totusi posibilitatea ca si in aceste bauturi sa se gaseasca suc de fructe sau alcool – sub 0.5% din volumul total pentru ca bautura sa fie incadrata in sectorul bauturilor non-alcoolice.

Deoarece, majoritatea persoanelor nu sunt constiente de riscul impus de consumul acestor bauturi, in cele ce urmeaza va prezentam 15 efecte secundare grave.

15 motive pentru a renunta la bauturile carbogazoaseSus

Stiti in ce masura bauturile carbogazoase, cofeinizate, care contin zahar sau indulcitori artificiali, dauneaza organismului? Renuntarea la consumul acestor produse este poate unul dintre cele mai eficiente lucruri pe care le puteti face pentru imbunatatirea starii generale de sanatate.

1. Nu detin proprietati nutritive
In aceste bauturi nu exista componente nutritive (vitamine sau minerale), marea majoritatea fiind preparate din apa filtrata si zaharuri rafinate.

2. Crestere in greutate si obezitate
Consumul zilnic a 330 ml bauturi carbogazoase se traduce prin cresterea in greutate cu 500 g intr-o singura luna.
Potrivit studiilor, legatura dintre cresterea in greutate si bauturile carbogazoase este atat de stransa, incat dupa fiecare pahar consumat riscul de obezitate creste de 1,6 ori.

3. Diabet zaharat
Diabetul este o consecinta a cresterii in greutate si a obezitatii, deoarece produsele care favorizeaza cresterea in greutate cresc riscul aparitiei diabetului zaharat. Bauturile carbogazoase nu numai ca favorizeaza cresterea in greutate, dar afecteaza si capacitatea organismului de a procesa zaharul.

4. Scade densitatea osoasa,
osteoporoza
Potrivit specialistilor, aciditatea din aceste bauturi scade densitatea osoasa si promoveaza pierderea calciului din organism, astfel, riscul de osteoporoza creste. Totodata, consumul ridicat de sodiu in randul copiilor reprezinta un factor de risc pentru calcifierea normala a oaselor.
In 1950, copiii consumau 3 cani cu lapte pentru consumul unui singur pahar cu bautura carbogazoasa; astazi, raportul este inversat – 3 pahare cu bauturi carbogazoase pentru fiecare pahar cu lapte.

5.
Carii dentare
Potrivit oamenilor de stiinta, bauturile carbogazoase sunt responzabile de dublarea sau triplarea incidentei cariilor dentare, deoarece acestea ataca si dizolva smaltul dintilor. Acidul continut de aceste bauturi poate dizolva continutul mineral al smaltului, fapt care conduce la aparitia sensibilitatii dintilor si, ulterior, la carii dentare.
Acidul din bauturi face mai mult rau danturii decat zaharul solid continut de boamboane!

6. Boli renale
Cercetatorii au demonstrat ca prin consumul unei cantitati ridicate de bauturi carbogazoase riscul dezvoltarii litiazei renale este foarte ridicat din cauza aciditatii acestor produse si a dezechilibrelor minerale radicale.

7. Hipertensiune arteriala
Ingestia unei cantitati ridicate de fructoza, care se gaseste in special in bauturile racoritoare, determina cresterea presiunii sanguine.

8. Provoaca arsuri stomacale
Bauturile carbogazoase reprezinta principalul factor de risc in cazul arsurilor stomacale.

9. Sindromul metabolic
Bauturile carbogazoase reprezinta un factor de risc major pentru dezvoltarea sindromului metabolic – se manifesta prin: hipertensiune arteriala, obezitate, hipercolesterolemie si rezistenta la insulina.

10. Afectiuni hepatice
Exista dovezi potrivit carora, consumul frecvent de bauturi racoritoare creste riscul pentru ciroza hepatica, asemanator consumului de alcool.

11. Alte afectiuni ale sistemului digestiv
Indiferent de compania producatoare, bauturile carbogazoase au un pH acid de 2.51, adica aproximativ acelasi ca si otetul, dar continutul de zahar mascheaza nivelul ridicat al aciditatii. PH-ul apei este 7.
Din intregul sistem digestiv (de la gura pana la rect) numai stomacul rezista intr-un mediu acid cu pH-ul 2.0. Inainte sa ajunga in stomac, bauturile carbogazoase trec prin celelalte organe ale sistemului digestiv, provocand astfel un mediu anormal de acid.
Acidul fosforic din bauturile carbogazoase concureaza cu acidul clorhidric din stomac, afectand functiile acestuia, astfel, alimentele raman nedigerate si apar probleme precum: indigestia, gaze intestinale, balonarea.

12.
Deshidratarea
Bauturile carbogazoase au proprietati asemanatoare diureticelor, conducand la deshidratarea organismului. Cafeina este un diuretic care determina cresterea volumului de urina. Nivelul ridicat de zahar determina retinerea apei in organism deoarece rinichii urmaresc eliminarea excesului de zahar din sange. Astfel, atunci cand veti consuma un pahar cu suc carbogazos pentru a va potoli setea, veti constata ca efectul va fi tocmai contrar!

13. Continutul ridicat de
cafeina
Un alt motiv care ar trebuie sa va determina sa renuntati la bauturile carbogazoase este dorinta de a evita consumul inutil de cafeina. Dozele ridicate de cafeina provoaca: iritabilitate, hipertensiune arteriala, insomnie, afectiuni ale sistemului digestiv, aritmii etc.

14. Toxineaspartamul
Substanta toxica din bauturile carbogazoase este un indulcitor artificial numit aspartam.
Aspartamul este produs din 3 substante chimice: acid aspartic, fenilalanina si metanol. Cu toate ca are peste 92 efecte secundare, aspartamul este frecvent adaugat in compozitia produselor alimentare deoarece este de 200 ori mai dulce decat zaharul normal.

15. Posibile leziuni celulare

Potrivit ultimelor studii, bauturile carbogazoase provoaca deteriorari grave ale celulelor; conservantul E211 (benzoat de sodiu) continut de aceste bauturi are capacitatea de a distruge parti vitale ale ADN-ului.

Alternative sanatoaseSus

Din fericire, exista o multitudine de inlocuitori pentru bauturile carbogazoase, care nu pun sanatatea in pericol datorita continutului bogat in vitamine si minerale esentiale. Printre aceste alternative se afla:
apa;
suc din fructe – 100% natural;
ceaiul;
– laptele.

Articol Preluat din Sfatul Medicului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: